Quetzal

Questu post pò cuntene ligami affilati à i nostri partenarii cum'è Chewy, Amazon, etc. Queste acquisti ci aiutanu à fà più avanti a missione di AZ Animals di educà e spezie di u mondu.

Quetzalcoatl 1

© AZ-Animals.com

puntu chjave:

  • U quetzal hè nativu di e fureste di l'America Centrale.
  • Ampiamente cunzidiratu unu di i più belli uccelli in u mondu, u quetzal hè famosu per i so piume di coda maschile.
  • L'Aztèchi è l'Incas anu cunsideratu l'uccello di quetzal sacru.
  • Quetzal sò notoriamente cattivi à volà – soprattuttu saltanu da un ramu à un ramu, facendu una preda faciule.

Classificazione è Evoluzione

Splendid quetzal, Costa Rica

© Frank Vassen / Creative Commons

U quetzal hè un ucellu mediu chì abita in e fureste tropicali umide di l'America Centrale da u Messicu miridiunali à Panama.

Ci sò sei subspecies di quetzal, distribuite in diverse lochi geografichi, cumprese Crested Quetzal, Golden-headed Quetzal, White-tipped Quetzal, Pavonine Quetzal, Eared Quetzal è u più famosu Resplendent Quetzal, Tutti questi uccelli appartenenu à a famiglia Trogon.

U quetzal, un ucellu di culore brillanti cù u piume metallicu, hè largamente cunsideratu unu di l'acelli più belli in u mondu. Sò cunnisciuti per e piume di cuda longa di i masci.

Diversi tipi

  • Quetzal à punta bianca
  • Quetzal
  • Quetzal à crête
  • Quetzal à capu d'oru
  • Quetzal
  • quetzal brillanti

anatomia è apparenza

L'animali più culuriti: u quetzal brillanti
U quetzal splendente era un simbulu impurtante di a cultura azteca è maya. U quetzal hè assuciatu cù u diu serpente Serpente piuma è hè cunsideratu un simbulu di bontà è luce.

© Ondrej Prosicky/Shutterstock.com



U quetzal hè un ucellu incredibilmente culuratu, cù i masci chì parevanu verdi metallichi brillanti o blu nantu à a maiò parte di u so corpu, in più di u rossu intensu nantu à u pettu è u ventre. I quetzal maschili anu ancu un ciuffu distintivu di piume d'oru-verde chì formanu una cresta nantu à a so testa, è piume di coda gemelli assai longu, chì ponu cresce finu à un metru di longu.

Mentre chì e femine ùn crescenu micca cusì longu coda, sò simili à u culore à i masci, cù un piumaghju menu luminoso. U crimson nantu à u pettu hè spessu duller o ancu grisgiu (cum'è u verde metallicu), è i so capi sò grisgiu o bronzu cù un rim verde.

Cum'è l'altri membri di a famiglia di Trogon, i pedi di u quetzal sò unichi, cù dui punte in fronte è dui punte in daretu à ogni pede, chì aiuta à u quetzal roost in l'arburi.

Read more  Katydid

Distribuzione è Habitat

Quetzalcats si trovanu in tutte e fureste di muntagna di l'America Centrale, è tendenu à preferisce e muntagne alpine trà 4 000 è 10 000 piedi in elevazione. U quetzal abita in i boschi tropicali umidi in regioni più fresche, densamente vegetate è estremamente umide.

U boscu di nuvola hè unu di l'abitati più riesciuti di u quetzal, è l'alta umidità provoca assai nebbia in u boscu. Quetzal campanu in cavità di l'arburu vicinu à a cima di u canopy, chì o sò stati custruiti cù i so picchi putenti o sò stati abbandunati da i picchi. U piumaghju di u quetzal significa chì questi uccelli sò perfettamenti camuffati in a ricca vegetazione intornu à elli.

Cumportamentu è Stile di Vita

Cunsideratu un uccello relativamente inattivu, u quetzal hè raramente vistu nantu à u pianu di u boscu perchè u disignu di i so pedi li faci assai debuli quandu camina. Quetzals perch high in u canopy di l'arbulu, è i so chjami sò quasi cusì distintivi cum'è a so apparenza.

Facenu chjami suave, prufonda, à volte assai forte, è sò stati cunnisciuti per utilizà diverse chjama secondu a situazione. U quetzal hè più forte à l'alba è u crepuscolo quandu ci hè assai nebbia, è raramenti chjama in i ghjorni assulanati o ventu.

Mentre i masci tendenu à esse più forti cà e femine, e so vocalizzazioni sò state descritte cum'è "chiagnendu" durante a stagione di accoppiamentu. U quetzal hè cunnisciutu per fà chjami cum'è fischi à l'alba è u crepuscolo per signalà e so rivendicazioni territuriali.

Riproduzione è Ciclu di Vita

I quetzal utilizanu i so becchi putenti per scavà buchi in l'arburi in decadenza per i so nidi. Trà unu è trè ova in u pirtusu sò sbulicati alternativamente da femine è masci. In ogni casu, postu chì e piume di a coda di u quetzal maschile ponu cresce finu à 3 metri di longu, spessu si stendenu fora di u nidu quandu ellu hè pusatu nantu à l'ovu.

Read more  marmot

U periodu d'incubazione dura sin'à trè simani, è quandu i pulcini sboccanu, nascenu cù l'ochji chjusi è sò alimentati da i so genitori finu à ch'elli sò abbastanza forti per cumincià à spustà. I pulcini di Quetzal sò generalmente pronti à vola da trè simane d'età, è una volta chì sò abbastanza cunfidenti, fughjenu da u nidu per truvà u so territoriu (ancu si sò cunnisciuti per ligà cù i so babbi per i primi anni di vita).

dieta è preda

quetzal brillanti
Un quetzal brillanti mette a testa fora di u so nidu in un arbre.

© iStock.com/Chris Mini

U quetzal hè un omnivore è un cacciatore espertu, chì scende per catturà a so preda è si manghja in l'aria. A so dieta hè duminata da i frutti, cù una preferenza particulare per i picculi frutti simili à l'avocado di a famiglia di l'alloru, chì sò cunnisciuti per riunite in abbundanza intornu à l'arbureti di fruttu.

Quandu u fruttu hè scarsu, i quetzali manghjanu ancu i picculi animali, cumpresi insetti è lucertole, è ancu rane, lumache è larva, per furnisce i nutrienti chì i so corpi necessitanu. U quetzal ghjoca un rolu vitale in u mantenimentu di u so circondu, cum'è e sementi di frutti è bacchi sò spargugliati in u boscu da i cacci.

Predatori è Minacce

Ancu s'ellu u piume di culore di u quetzal furnisce l'acellu cun un bonu camuflaghju in i boschi, ùn sò micca particularmente capaci di vola, affittendu più à saltà da ramu à ramu.

In u risultatu, i quetzali sò relativamente faciuli di catturà da altri animali arbureti è di preda di mammiferi cum'è u Kinkajou, è ancu di squirrels è uccelli rapaci, cumpresi falchi è civette.

In ogni casu, a più grande minaccia per e populazioni di quetzal esistenti hè a perdita di l'habitat, postu chì l'insediamenti umani è l'agricultura invadenu di più in u so habitat nativu. Quetzal sò ancu spessu catturati in cattività cum'è attrazioni turistiche, ancu s'è pochi sopravvive à queste cundizioni.

Fatti interessanti è caratteristiche

Mentre chì i quetzal maschili sò cunnisciuti per i so piume di cuda incredibbilmente longu, ùn cumincianu micca à cultivà finu à almenu trè anni, è parechji quetzal ùn righjunghjenu a maturità sessuale finu à quasi sei anni.

Read more  Taipan a-staigh

U quetzal splendente hè ancu cunnisciutu cum'è quetzal guatemalteca, è ùn hè micca solu u simbulu naziunale di u paese, ma a munita usata in Guatemala hè veramente chjamata "quetzal". U quetzal appartene à a famiglia d'uccelli "Trogon", chì significa "muzzicà" in grecu, è questu hè una caratteristica distintiva di questi acelli.

relazione cù l'omu

Un quetzal si mette nantu à un arbre.

© Oliver Castaneda / Flickr

Cunsideratu un animali sacru da l'antichi indigeni, cumpresu l'Aztechi è i Maya, u quetzal hè spessu referitu cum'è l'acellu raru di u mondu è hè spessu rapprisintatu in l'arti indigene.

I piume di cuda longa è brillanti di i masci sò ancu usati in vestiti purtati da i membri di a famiglia reale. Oghje, però, ancu s'è i quetzal restanu una spezia apprezzata in parechji paesi, cumpresi Guatemala è Costa Rica, u so numeru diminuisce per via di a perturbazione umana di u so habitat naturali è a cattura di elli per a visualizazione in captive.

Prutegge u statu quo è a vita oghje

Oghje, u quetzal hè cunsideratu una spezia minacciata in u so circondu, postu chì e pupulazioni in u so habitat unicu anu diminuitu.

Ancu s'ellu ci sò riserve forestali chì ùn ponu micca disturbà i quetzal, sò diventendu attrazioni turistiche populari per l'osservatori d'uccelli è l'agenzii d'animali. In ogni casu, i quetzal ùn anu micca successu in cattività, significatu chì sò spessu captu in u salvaticu, purtendu à a diminuzione di a pupulazione in certi spazii di a so varietà naturale.

Vede tutti i 8 animali chì cumincianu cù Q

Quetzalaria sò omnivori, chì significanu chì manghjanu e piante è altri animali.

U quetzal appartene à u regnu animali.

U quetzal appartene à u filu Chordate.

U quetzal appartene à a famiglia Trogonidae.

U quetzal appartene à l'ordine Trogoniformes.

U quetzal hè cupartu di piume.

U quetzal appartene à u genus Pharomachrus.

U quetzal vive in l'America Centrale.

U quetzal vive in boschi nuvuli alti è umidi.

I nemici naturali di u quetzal includenu squirrels, gufi è falchi.

Un quetzal generalmente pone 2 ova.

Quetzalaria pò campà da 20 à 25 anni.

Ci sò 6 spezie di quetzal.

I più grandi minacce per u quetzal sò a perdita di l'habitat è a cattura.

Quetzal hè ancu cunnisciutu com'è trogon.

Ci sò 50 000 quetzal in u mondu.